donderdag 19 december 2019

Brief aan De Stentor 12 december 2019


Mijne Heren/Dames,

Naar aanleiding van u oproep in de krant/website van de stentor wil ik graag aandacht voor het volgende. De N36 wil ik graag aanmelden als zijnde een gevaarlijke weg. De toekomstige fietspaden langs de N340 wil ik bij deze ook al aanmelden als zijnde gevaarlijk. Er is inmiddels begonnen met deze waanzin rond de N340 door een begin te gaan maken met fietstunnels. Zijn deze tunnels onveilig?? Nee dat verwacht ik niet maar als de fietsers de tunnels uit zijn dan voegen ze zich weer gewoon tussen het overige verkeer op de parallelwegen langs de N340. Deze parallelwegen worden door de toekomstplannen van de N340 alleen maar drukker dus een nieuwe gevaarlijke situatie is geboren.

De oplossing voor dit bestaande probleem en het toekomstige probleem rond de N340 zit in de aanleg van de A36 deze staat ook wel bekend als het plan Scherpenkate. Dus niet zoals de provincie Overijssel en het Rijk denken in de aanleg van een A35. Dit als oplossing voor het gevaarlijke traject N35. Willen we daar dan geen oplossing voor?? Jazeker wel plan Scherpenkate is ervoor heel Overijssel!! Gaan we namelijk de N36 aanpakken door er een vierbaans A36 van te maken dan zal dit de hoofdslagader worden voor het verkeer vanuit Twente na de A28 en daarmee de N35 ontlasten en daarmee de kans op verkeersslachtoffers op dit traject te reduceren richting nul. En laten we eerlijk zijn wat hebben we aan een A35 een vierbaanstraject tussen 2 knooppunten te weten de tunnel onder Nijverdal door en een dichtgeslibde ceintuurbaan bij Zwolle in de spits. Kortom er is op dit moment veel te verbeteren aan de infrastructuur in Overijssel en ik hoop dan ook dat de minister is mee wil gaan denken aan een structurele oplossing voor de bereikbaarheid van Overijssel i.p.v. al dit lapwerk!!

Mochten er nog vragen c.q. opmerkingen zijn dan hoor ik natuurlijk graag. Ik sta u graag persoonlijk te woord zoals u inmiddels van ondergetekende gewend bent.

Met Vriendelijke Groeten,

H.J. Scherpenkate