maandag 26 november 2018

Brief van Scherpenkate aan mevr. C. van Nieuwenhuizen


H.J. Scherpenkate
Oosterkampen 2
7722 VZ Dalfsen
T 0529-471463
HJScherpenkate@kpnmail.nl http://vechtdal-n340.blogspot.com
Dalfsen, 25 september 2018
Persoonlijk
Hare Excellentie mevr. C. van Nieuwenhuizen
Minister van Infrastructuur en Waterstaat Rijnstraat 8
2515 XP Den Haag
Betreft: infrastructuur provincie Overijssel
Excellentie,
Excellentie Cora van Nieuwenhuizen ten eerste wil ik mijn grote teleurstelling uitspreken dat u met mijn "Brandbrief' d.d. 24-04-2018, niets hebt gedaan en deze doorgestuurd is aan een medewerker van u, de heer de Jong. Daardoor hebt u alle inwoners van Overijssel in de steek gelaten want van het Provinciale Bestuur hebben wij niets te verwachten op het gebied van infrastructuur. We mogen zo vaak inspreken als we willen maar één ding staat vast, er worden geen vragen gesteld en dus ook geen antwoorden gegeven.
Eens in de vier jaar mogen wij stemmen maar 70% van de kiezers kent geen enkel Statenlid maar stemmen alleen op een partij want ze willen hun stem ook niet verloren laten gaan.
Cora van Nieuwenhuizen, denk niet dat ik niet weet waar ik het over heb want al negen jaar zet ik mij vrijwillig in om Overijssel weer tot groei en bloei te brengen als echte noaber! In de krant de Stentor, ben ik in een schaduwkabinet benoemd tot Minister van Verkeer want daar zijn ze namelijk overtuigd van mijn kennis en weten dat ik niet bezig ben met eigen belang en zelf verrijking.
Cora van Nieuwenhuizen, in het Provinciehuis in Zwolle wordt alleen maar aan vriendjespolitiek, eigen belang en zelfverrijking gedaan. Mevrouw v.d. Bent van de CU is daar een voorbeeld van. Door de hele infrastructuur op slot te zetten want de N36 mocht niet doorgetrokken worden naar de A28 bij Zwolle want dan bracht haar boerderij minder op. Zij heeft de boerderij inmiddels verkocht en heeft € 100.000,-- meer opgebracht, ongelofelijk maar waar.
Dus Cora van Nieuwenhuizen, laten wij als twee Ministers samen naar de infrastructuur van Overijssel kijken, neutraal en toekomstvast. Het zou fantastisch zijn wanneer wij dat samen zouden doen voor de inwoners van Overijssel want daar gaat het uiteindelijk om.
Het plan Scherpenkate is de complete oplossing voor de wegen N35, N36, N48, N340 en N377 en de problemen die er zijn worden in één keer opgelost, uniek in de wereld en komt ook nooit weer voor.
Cora van Nieuwenhuizen, ik hoop dat u deze brief en de "Brandbrief' nog een keer door wilt lezen zodat de inhoud goed tot u doordringt want daar gaat het om.
In de Coalitiebesprekingen is gezegd dat de infrastructuur moest worden uitgebreid. Dus Excellentie, met de aanleg van een A36 kunt u ook de A48 in één keer klaar maken. Twee rijkswegen toevoegen aan het totale wegennet zoals op bijgaand petitie-kaartje staat aangegeven en het oosten van het land is uit de infrastructurele problemen!
Ik zou graag in een persoonlijk gesprek met u mijn plannen willen toelichten.
Hoogachtend,

H.J. Scherpenkate